Эмоциональный интеллект является ключевым навыком, который помогает людям достигать целей, высокой продуктивности на работе, поддерживать эффективные личные отношения. Он включает в себя способность осознавать и регулировать свои эмоции, а также понимать эмоции других людей, влиять на поведение других людей. Развитие социального интеллекта помогает строить отношения, основанные на доверии и взаимном уважении как в организационной среде, так и в личной жизни. Все перечисленные навыки при желании можно развивать. Данный курс является практически-направленным, основан на материалах, признанных во всем мире, новейших исследованиях и проверенных практиках. 

Курс состоит из очных встреч и самостоятельного изучения материалов на данной онлайн платформе. 

Emotional intelligence (EI) is a key leadership skill that helps people achieve goals, high performance and productivity at work as well as maintain strong personal relationships. It includes the ability to perceive, facilitate, understand, and manage emotions. It is a skill that can be developed. This course is based on universally acknowledged data, latest research and authorized practices.

Through studying and discussing EI concepts, working on the five core skills of EI, observing peers and writing reflection journals students will deepen awareness of their emotional life, needs and motivation. Practical activities such as case studies and group discussions will help students apply new experience in real-life social situations. 

By the end of the course students should be able to understand their tendencies in a variety of situations; regulate emotions and manage stress more effectively; understand others better, develop rapport and establish long-term productive relationships.